למצוא חברים זו כנראה המשימה המורכבת ביותר שאיתה מתמודד כל ילד.
זו גם המשימה שבה מחיר הכישלון הוא הכואב ביותר.
ילדוּת בלי חברים היא עצובה וקודרת, ואנחנו יודעים היום שילדים שמתקשים ליצור חברויות חדשות או מתמודדים עם דחייה חברתית מצד בני גילם, נמצאים בסיכון רב יותר לפתח דימוי עצמי נמוך ודפוסים של הסתגרות.
אלה, אם יימשכו, עלולים להוביל לקשיים ניכרים בהמשך חייהם.
משחקים הם הדרך החוויתית היעילה והמהנה ביותר ללמוד מיומנויות חברתיות. באמצעותם אפשר לרכוש ולתרגל מיומנויות יסוד כמו קשר עין, זיהוי של הבעות פנים ותקשורת לא מילולית. כמו גם מיומנויות מורכבות כגון שיתוף פעולה, פרשנות של מצבים חברתיים, שליטה רגשית במצבי עוררות, אמפטיה, אסרטיביות, משחק הוגן ועוד.
בסדנה בת ארבע שעות, הנפרשת לשני חלקים, נלמד את מלאכת פיתוח המיומנויות החברתיות באמצעות משחקים מוכרים, כגון טאקי, חלומות, השועל החמקמק, מה עובר עליך, דוקים, חתולים מתפוצצים, ארבע בשורה, החוש השישי ועוד.
מדריך בהסמכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בילדים ונוער, מטפל בביו פידבק ובסכמה תרפיה.
מרצה בעבר באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית קריית אונו.
ספרי הראשון "מיתולוגיות ארגוניות" אותו כתבתי בשיתוף עם פרופסור ישראל כ"ץ, פורסם בשנה הקודמת בהוצאת רסלינג. את השנים האחרונות בחיי המקצועיים הקדשתי לטיפול במאות ילדים, בני נוער והוריהם, במגוון רחב של קשיים והתמודדויות, תוך כדי שימוש נרחב במשחקים מוכרים ככלים טיפוליים.
מאמר שפורסם בפסיכולוגיה עברית- לשחק CBT: טיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק (CBPT) – מדריך למשחקים
מפגש ראשון
נכיר את המיומנויות החברתיות השונות, מיומנויות היסוד והמיומנויות המורכבות.
למד כיצד ניתן לזהות ולהעריך אותן, את המשמעויות של הלקות בכל אחת מהן, וכיצד לבנות תכנית התערבות מתאימה עבור ילדים שונים.
מפגש שני
נלמד אילו משחקים מוכרים ונפוצים מתאימים לפיתוח מיומנויות חברתיות שונות אצל ילדים ובני נוער, וכיצד עלינו לשחק כל אחד מהם על מנת להופכו לכלי למידה ואימון יעיל בתהליך פיתוח מיומנויות חברתיות אצל ילדים ובני נוער.