מטפלים בילדים ובני נוער פוגשים בכל שעה שאלות רבות הקשורות לשילוב משחקים בטיפול: מי בוחר את המשחק, המטופל או אני? איזה משחק בוחרים ובאיזה שלב בפגישה מתחילים לשחק? איך נכון להפסיד והאם מותר לי לנצח? כיצד ניתן להשתמש במשחקים מוכרים ונפוצים באופן מהנה ומקדם את הטיפול?
בסדנה “לשחק CBT עם ילדים” אענה על שאלות אלה ועוד, נלמד כיצד תוכלו לשחק משחקים נפוצים ואהובים כגון חתחתול, מלך הפלאפל וטאקי, באופן שיהפוך אותם לכלים טיפוליים משמעותיים ועוצמתיים. אדגים כיצד מיישמים טכניקות CBT מגוונות באמצעות המשחקים המוכרים, בעת טיפול בילדים המתמודדים עם חרדות שונות, הפרעה כפייתית – טורדנית (OCD), הפרעת קשב ושיפור מיומנויות חברתיות.
מומחה ומדריך בהסמכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בילדים ונוער, מטפל בביו פידבק ובסכמה תרפיה.
מרצה בעבר באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית קריית אונו.
ספרי הראשון "מיתולוגיות ארגוניות" אותו כתבתי בשיתוף עם פרופסור ישראל כ"ץ, פורסם בשנה הקודמת בהוצאת רסלינג. את השנים האחרונות בחיי המקצועיים הקדשתי לטיפול במאות ילדים, בני נוער והוריהם, במגוון רחב של קשיים והתמודדויות, תוך כדי שימוש נרחב במשחקים מוכרים ככלים טיפוליים.
מאמר שפסמתי באתר פסיכולוגיה עברית- לשחק CBT: טיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק (CBPT) – מדריך למשחקים
מפגש ראשון:
במפגש הראשון, נכיר את היתרונות המשמעותיים של טיפול באמצעות משחק, וכיצד הם באים לידי ביטוי בטיפול קוגניטיבי – התנהגותי בילדים ובני נוער.
נלמד כיצד לבחור משחקים באופן מדויק ולשלב אותם באופן מקצועי לאורך כל שלבי הטיפול.
נבין ביחד כיצד להתמודד עם מצבים ספציפיים כגון רמייה של ילדים וסירוב לשחק, לצד טיפים נוספים למטפלים באמצעות משחקים.
מפגש שני:
במפגש השני נלמד ליישם את עקרונות הגישות ההתנהגותיות והקוגניטיביות, ולחבר אותם לפרקטיקה של טיפול באמצעות משחקים. נבין ביחד כיצד ניתן להפוך משחקים מוכרים שילדים אוהבים למערך מדויק וחזרתי של למידה אופרנטית, בהתאמה למאפייניו ולצרכיו של המטופל, ובהתאם למטרות הטיפול.
לבסוף, נלמד כיצד להשתמש במשחקים מוכרים על מנת לזהות הטיות קוגניטיביות ודפוסי חשיבה בלתי מסתגלים, וכיצד להגמיש ולשנות אותם באמצעות משחקים.