רועי ליס - פסיכולוג חינוכי מומחה

מומחה בטיפול קוגניטיבי - התנהגותי

מכבים את הפתיל הקצר

הופכים משחקים מוכרים שילדים אוהבים לכלי טיפול ואימון יעילים בניהול כעסים וויסות רגשי

מה הופך דוקים לכלי כל כך יעיל בטיפול באימפוליסיביות? איך משחקים את קלף ה 2+ בטאקי כדי להגמיש הטיות חשיבה של עוינות?ומה הקשר בין ארבע בשורה לויסות רגשי?

כמטפלים ואנשי חינוך, אנחנו פוגשים ילדים המתפרצים בעת כעס ומתמודדים עם קשיים בויסות רגשי, כמעט בכל יום.לעיתים קרובות, הכעס, ההתנגדות ואי הציות שמאפיינים את הילדים האלה, מופנים כלפינו וכלפי הטיפול עצמו, והופכים את מלאכת הטיפול לקשה ומאתגרת במיוחד.

כאשר משתמשים בהם באופן מושכל ומדויק, משחקים מוכרים דוגמת טאקי ומלך הפלאפל, יכולים להיות כלים טיפוליים יעילים ומהנים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק (CBPT).

בסדנה "מכבים את הפתיל הקצר" נלמד להכיר את הכעס, נבין כיצד ניתן לגייס את המוטיבציה של המטופלים לטיפול באמצעות משחקים מוכרים, ובעיקר נלמד כיצד ניתן לשלב משחקים מוכרים כגון טאקי, חתחתול ותפוס את הדרקון, ככלים טיפוליים במפגשים פרטניים, קבוצתיים ובמפגשי הדרכות הורים.

קצת עלי

מדריך בהסמכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בילדים ונוער, מטפל בביו פידבק ובסכמה תרפיה.

מרצה בעבר באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית קריית אונו.

ספרי הראשון "מיתולוגיות ארגוניות" אותו כתבתי בשיתוף עם פרופסור ישראל כ"ץ, פורסם בשנה הקודמת בהוצאת רסלינג. את השנים האחרונות בחיי המקצועיים הקדשתי לטיפול במאות ילדים, בני נוער והוריהם, במגוון רחב של קשיים והתמודדויות, תוך כדי שימוש נרחב במשחקים מוכרים ככלים טיפוליים.

מאמר שפורסם בפסיכולוגיה עברית- לשחק CBT: טיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק (CBPT) – מדריך למשחקים

הזמינו מקום עכשיו
מכירה מוקדמת - 199 ש"ח במקום 249 ש"ח
הסדנה מיועדת לפסיכולוגים, מטפלים, עובדים סוציאלים ואנשי חינוך.
הסדנה מוקלטת וניתן יהיה לצפות בהקלטה עד 30 יום לאחר סיומה.
מכבים את הפתיל הקצר - חלק א'
18/06/2023

מפגש ראשון:
נכיר את רגש הכעס מקרוב, נבין מתי הוא נדלק? מה הוא מספר לנו?  נלמד להבחין בין כעס ומצבים מנטאליים דומים, וכיצד נוכל לגייס מוטיבציה אצל המטופלים שלנו.

כמו כן, נסקור ביחד עקרונות מרכזיים מתוך פרוטוקולים של ניהול כעסים, קשיי ויסות רגשי ופתרון בעיות בילדים ובני נוער. 

מכבים את הפתיל הקצר - חלק ב'
20/06/2023

מפגש שני:
במפגש השני, נלמד כיצד להטמיע משחקים מוכרים כגון דוקים, טאקי, מלך הפלאפל, ארבע בשורה ועוד, במודולות הטיפול בניהול כעסים בקרב ילדים ובני נוער.
נלמד אילו משחקים רלוונטיים לטיפול בכעס, וכיצד יש לשחק בהם באופן שיאפשר עבודה יעילה ומהנה בסוגיות כמו שליטה באימפולסיביות, הרפיה ושליטה גופנית, הגמשת הטיות חשיבה המתקשרות לכעס ועוד.

מטפלים מספרים על הסדנה

בשמת פלוטניק מ.א בחינוך, מטפלת CBT
קרא עוד
"משחקים למיניהם היו אצלי מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מהטיפול בילדים ובמתבגרים (ולפעמים גם במבוגרים...), אבל הסדנה של רועי גרמה לי לראות את המשחקים המצויים אצלי בקליניקה באור אחר. היא העשירה מאד את הידע שלי באשר לשימוש מושכל בהם, וחשפה בפני אספקטים רבים נוספים של שילובם בטיפול ובהדרכת הורים, החל מתרומתם לסיפוק צרכים שחסרונו גורם למצוקה, דרך תרומתם לטיפול בחרדות, בניהול כעסים, בתיפקודים ניהוליים ועוד. רועי אף נותן דגש מיוחד ליישומים של המשחקים בגישת ה-cbt בצורה המאפשרת שימוש מיידי בקליניקה. בקיצור-סדנה מומלצת ביותר שתגרום לכל אחד להסתכל בצורה שונה על המשחקים בהם אנו משתמשים תדיר.."
דינה רדימטפלת CBT
קרא עוד
"ממליצה על הסדנה של רועי ליס, הסדנה מרחיבה את ארגז הכלים ותורמת למפגש חוויתי, רועי מלמד עקרונות לשימוש במשחקים מוכרים וזמינים - חתחתול, טאקי ,ארבע בריבוע ועוד, ככלים טיפוליים למגוון קשיים של ילדים."
יותם ויסקופ (Ed.M)מתמחה בתחום הפרעות התנהגות ולקויות למידה
קרא עוד
"השתתפתי בקורס המקוון בנושא כעסים, ואני מבקש לכתוב המלצה אישית זו עבור קורס משמעותי זה. את הקורס הכרתי לאחר חיפוש נרחב אחר תוכן מקצועי מותאם להורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות, קורס שמועבר ע"י איש מקצוע טיפולי. למען האמת חשבתי שיהיה מדובר ב"עוד תוכן" שלוקחים עליו כסף, מבטיחים "ניסים ונפלאות" ובסוף "גודל הציפייה כך גודל האכזבה". לשמחתי, מהר מאוד הבנתי שמדובר על קורס מקצועי מאוד שמתאים לא רק להורים, אלא גם למטפלים ואנשי חינוך. מדובר על קורס קצר, מעניין, מלא בידע. לדעתי היופי בקורס הוא שלא מדובר על תאוריה, אלא מדובר על חשיפת הניסיון המקצועי והמשמעותי שלך בשדה הטיפולי. מזה כ- 15 שנים אני עוסק בהתערבויות שונות ומגוון עם ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון (לרבות נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב), הקורס הזה עשה לי סדר! העבודה שאתה איש טיפול (פסיכולוג), מטפל CBT ובעל ניסיון רב מאוד בעבודה עם ילדים והורים מאפשר ללמוד ממך המון – הן הורים, והן אנשי מקצוע. תוכניות הכשרה גם לאנשי מקצוע מהעולם החינוכי והטיפולי."
הקודם
הבא
פסיכולוג חינוכי מומחה