רועי ליס - פסיכולוג חינוכי מומחה

מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי

Schema Play Therapy

משחקים פשוטים מחוללים שינוי עמוק

משחקים הם מגרש אימונים.

זו הדרך של ילדים לרכוש כישורים, לתרגל יכולות של ויסות רגשי, לרכוש אסטרטגיות חשיבה ולהתאמן על מיומנויות רגשיות וחברתיות, בסביבה מוגנת ובטוחה, לקראת החיים שמחכים להם.

אצל מבוגרים, משחקים הם כלי חוויתי מדויק ורב עוצמה ללמידה התנסותית בעת טיפול בסכמה תרפיה.

בחירה נכונה של משחק ועיצוב של חווית המטופל בזמן המשחק, יאפשרו לנו מגע עם המודים שהם ליבת העבודה עם המטופלים שלנו: ההורה הביקורתי, מודים של דפוסי התמודדות כמו המוד השתלטן או הכנוע, או מודים ילדיים, דוגמת הילד הכועס, ולבסוף גם עם הילד הפגיע.

באמצעות התאמה מושכלת של המשחק למטופל, נוכל לבצע במהלך הטיפול אקטיבציה של הסכמות אותן נרצה לפגוש ולהגמיש: למשל, פגם/בושה, גדלות, או סטנדרטים בלתי מתפשרים. במהלך הסדנה, נלמד כיצד שימוש נכון במשחקים בזמן הטיפול מאפשר לנו המטפלים להעלות ב Here and Now את הצרכים הלא מסופקים, את המודים והסכמות של המטופלים שלנו, ולעבוד איתם באופן חוויתי ומדויק.

קצת עלי

מדריך בהסמכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בילדים ונוער, מטפל בביו פידבק ובסכמה תרפיה.

מרצה בעבר באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית קריית אונו.

ספרי הראשון "מיתולוגיות ארגוניות" אותו כתבתי בשיתוף עם פרופסור ישראל כ"ץ, פורסם בשנה הקודמת בהוצאת רסלינג. את השנים האחרונות בחיי המקצועיים הקדשתי לטיפול במאות ילדים, בני נוער והוריהם, במגוון רחב של קשיים והתמודדויות, תוך כדי שימוש נרחב במשחקים מוכרים ככלים טיפוליים.

מאמר שפורסם בפסיכולוגיה עברית- לשחק CBT: טיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק (CBPT) – מדריך למשחקים

הזמינו מקום עכשיו
מכירה מוקדמת - 199 ש"ח במקום 249 ש"ח
הסדנה מיועדת לפסיכולוגים, מטפלים, עובדים סוציאלים ואנשי חינוך.
הסדנה מוקלטת וניתן יהיה לצפות בהקלטה עד 30 יום לאחר סיומה.
סדנה למטפלים - סכמה תרפיה במשחק - חלק א'
30/07/2023

מפגש ראשון:
במפגש הראשון, נכיר את מושגי היסוד של עולם הסכמה תרפיה: הצרכים, הסכמות, המודים, ואת עקרונות הטיפול בסכמה תרפיה. 

נבין מדוע הסכמה תרפיה מספקת לנו מסגרת תאורטית הסברית ומענים פרקטיים רלוונטיים בהם קצרה ידו של ה CBT. לאחר מכן, נלמד על משחק מכוון צרכים, כאשר נתמקד בעיקר במשחק מכוון Attachment, ונמשיך למשחקים לשם הגמשת סכמות בלתי מסתגלות. 

סדנה למטפלים - סכמה תרפיה במשחק - חלק ב'
01/08/2023

מפגש שני:
המפגש השני יוקדש כולו למשחק מכוון מודים. נלמד כיצד שימוש מדויק במשחקים מאפשר לנו לרתום מודים אדפטיביים לטובת הטיפול, וכיצד יש לעבוד ולשחק מול מודים אותם אנחנו פוגשים לעיתים קרובות בעת הטיפול: נמנעים, ביקורתיים, שתלטניים, בריוניים אימפולסיביים, מרצים ועוד. 

מטפלים מספרים על הסדנה

בשמת פלוטניק מ.א בחינוך, מטפלת CBT
קרא עוד
"משחקים למיניהם היו אצלי מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מהטיפול בילדים ובמתבגרים (ולפעמים גם במבוגרים...), אבל הסדנה של רועי גרמה לי לראות את המשחקים המצויים אצלי בקליניקה באור אחר. היא העשירה מאד את הידע שלי באשר לשימוש מושכל בהם, וחשפה בפני אספקטים רבים נוספים של שילובם בטיפול ובהדרכת הורים, החל מתרומתם לסיפוק צרכים שחסרונו גורם למצוקה, דרך תרומתם לטיפול בחרדות, בניהול כעסים, בתיפקודים ניהוליים ועוד. רועי אף נותן דגש מיוחד ליישומים של המשחקים בגישת ה-cbt בצורה המאפשרת שימוש מיידי בקליניקה. בקיצור-סדנה מומלצת ביותר שתגרום לכל אחד להסתכל בצורה שונה על המשחקים בהם אנו משתמשים תדיר.."
דינה רדימטפלת CBT
קרא עוד
"ממליצה על הסדנה של רועי ליס, הסדנה מרחיבה את ארגז הכלים ותורמת למפגש חוויתי, רועי מלמד עקרונות לשימוש במשחקים מוכרים וזמינים - חתחתול, טאקי ,ארבע בריבוע ועוד, ככלים טיפוליים למגוון קשיים של ילדים."
נחמה קניטליועצת חינוכית, מטפלת קוגניטיבית - התנהגותית.
קרא עוד
"ממליצה מאד על הסדנא של רועי, שחושפת את המטפלים לכלי טיפולי נהדר: המשחק. ראשית, באמצעות המשחק נוצר דיאלוג בין המטפל למטופל וקשר ראשוני שיכול לעקוף התנגדויות לטיפול מצד הילד. המשחק מסייע לילדים ולבני נוער לבטא את עצמם לאו דווקא באופן מילולי, וכך נחשפים בפני המטפל מחשבות, רגשות והתנהגויות של המטופלים. החשיבות של הסדנא היא בלימוד הדרכים השונות, הלכה למעשה, לשימוש במשחקים עבור גילאים שונים, ביישום בתחומים שונים כמו: שליטה בכעסים, התמודדות עם חרדות, הקניית מיומנויות חברתיות ועוד. ניתן גם ללמד הורים איך להתמודד בבית עם ילדיהם באמצעות המשחק. גם בנושא זה רועי נוגע. לסיכום, הסדנא מועילה ומעשירה מאד! "
הקודם
הבא
פסיכולוג חינוכי מומחה