רועי ליס

מה זה בעצם ויסות רגשי?

המושג “קשיים בויסות רגשי” הולך ונעשה נפוץ יותר בשנים האחרונות, והורים רבים נתקלים במושג הזה, “ויסות רגשי” בשיחות עם אנשי מקצוע שונים, בעיקר צוותי חינוך מבית הספר, מבלי שמישהו יסביר עבורם את המושג.

ויסות היא היכולת לאזן מצב מסוים, להגיע לנקודה רצויה. קל להבין את זה, אם חושבים על כך שאנחנו מווסתים את טמפרטורת המים באופן שונה בקיץ ובחורף. בשתי העונות, אנחנו נכוון טמפרטורת מים שונה, בהתאם למצב הרצוי.

רגשות נחלקים לסוג, כלומר, איזה רגש הילד שלי מרגיש עכשיו, למשל, כעס, פחד, שמחה, ולעוצמה, כלומר עד כמה חזק הרגש שהילד שלי חווה כרגע. אם נדמיין מד עוצמה לרגשות, בדומה למד חום, נוכל להבין שכעס בעוצמה 15 וכעס בעוצמה 95, אלו שתי חוויות שונות, שמרגישות אחרת זו מזו וכנראה גם יובילו אותנו להתנהגויות שונות.

ויסות רגשי היא למעשה היכולת של הילד שלכם לאזן רגשות קשים, להרגיע ולהביא את עצמו לנקודת האיזון, כך שיוכל להתאפק ולבחור תגובה מותאמת, במקום לפעול באופן מיידי על פי הרגש.

הויסות הרגשי מתפתח מגיל הינקות ולאורך שנות הילדות, תהליך שבו להורים יש חשיבות גבוהה. ילדים אשר מתקשים לרכוש את יכולת הויסות הרגשי, יגיבו באופן לא מותאם בבית, בבית הספר ובמצבים חברתיים, התנהגות אשר תפגע בתפקוד שלהם, תוביל לריחוק חברתי ולפגיעה בדימוי העצמי שלהם לאורך זמן.

כאן ב Playliss, תוכלו למצוא מגוון רחב של קורסים, לכם ההורים, בהם תוכלו ללמוד כיצד לשפר את יכולת הויסות הרגשי של ילדיכם, תוך שימוש במשחקים מוכרים ואהובים, באופן יעיל וכיפי.

בואו נשחק
רועי